Opis projektu

CELE POMOCY DYDAKTYCZNEJ

Uważamy, iż nasz pomysł różni się w dużym stopniu od pozostałych. Dzisiejszy świat coraz bardziej rozwija się w kierunku technologicznym, więc dlaczego sposób nauczania miałby stać w miejscu. Nasza praca wykonana jest w sposób innowacyjny i nowoczesny. Uczniów niekiedy nudzą zwykłe zadania na kartkach, w książkach ćwiczeń czy podręczniku i niechętnie do nich podchodzą. Widząc nasz projekt mogliby się zainteresować, ponieważ świat, w którym żyjemy to era telefonów i Internetu. Nauczyciele prowadzący lekcje nie mieliby dużo problemu z ich przygotowaniem. Zadania można rozwiązywać w grupach czy też indywidualnie, są one dostępne dla wszystkich bez wyjątku. Wystarczy otworzyć stronę, na której znajduje się film oraz specjalnie przygotowane przez nas zadania służące utrwaleniu i powtórzeniu lub uzupełnieniu słownictwa z działu „Czas wolny”. Uważamy, że ćwiczenia w takiej formie bardzo pomogłyby uczniom w powtarzaniu słownictwa związanego z czasem wolnym. Większość zapamiętałaby dużą część materiału z lekcji, a w domu mogłaby dodatkowo utrwalić poznany materiał w ciekawej dla siebie formie. Nasi koledzy na pewno z chęcią obejrzeliby nasz film, zrobiliby kilka ćwiczeń w aplikacji learningApps czy Storyboard.

SPOSÓB KORZYSTANIA Z POMOCY

1.Ze strony internetowej można korzystać na wiele sposobów. Podczas pracy indywidualnej można w zależności od nastroju, checi i samopoczucia rozwiązywać wybrane ćwiczenia czy obejrzeć film i zrobić ćwiczenia do filmu.
2. Podczas pracy ze „stroną” na lekcji zaleca się na początku wykonanie ćwiczenia wprowadzającego do tematu, potem odtworzenie filmiku i wykonanie dwóch ćwiczeń w aplikacji learningApps, które sprawdzają rozumienie tekstu, a potem ćwiczeń, które pomogą w zapamiętaniu i utrwaleniu słownictwa związanego z czasem wolnym (pozostałe ćwiczenia na stronie). =w celu uniknięcia monotonii można użyć pomocy „papierowych” czyli poprosić uczniów o przyporządkowanie do siebie zwrotów oraz zdjęć czy utworzenia zdań z rozsypani wyrazowej. Na koniec lekcji uczniowie mogą uzupełnić komiks (a aplikacji Storyboard) i opowiedzieć, jak oni spędzają wolny czas. Tak więc... viel Spass beim Deutschlernen mit unserem Blog.

1 komentarz:

  1. Das ist eine super Idee, super interaktive Ubungen und der Film- klasse!

    OdpowiedzUsuń

WORTWOLKE